dumbbell-2243146__340

UNDRAR …
… hur det ska gå för mig att få till det här med att börja träna på allvar igen …?
Jag har haft ett låååångt uppehåll och känner nu – i alla delar av kroppen OCH knoppen – att det verkligen är dags att gör något åt saken.

Jag har tänkt mig att det ska bli ett nytt gym-medlemskap.
Jag har också tänkt mig att det ska ske 1-2 ggr/vecka.
Jag har dessutom tänkt mig att jag ska börja ganska snart …

Ibland lyckas jag till och med intala mig själv att jag helt enkelt bara ska göra det!!! Ibland slingrar jag mig lite med förevändningen att jag ju faktiskt har tagit nästan dagliga promenader ganska ofta så då kan det väl inte behövas, eller …

Ja, som du hör så är jag inte ett dugg bättre – eller sämre – än någon annan. Och att ”tänka sig” gör ju inte att det händer eller hur?!
Så när Maken idag ställde frågan – ”och när ska du börja gå på gymet igen då?” blev det helt klart att NU ska det ske!!!!!!

HUR …
… det kan vara så svårt kan ingen människa begripa!! Men så är de nu en gång med oss människor att vi är ganska lata i vissa lägen. Och ibland kan det vara nödvändigt att ta till lite knep för att få önskat resultat.

Hon är inte längre i livet, vår älskade mellanschnauzer Ruffa, men vi har fortfarande ett koppel kvar som hänger i källaren, och kanske skulle det hjälpa om jag hängde fram det i hallen. Blir det riktigt trögt får jag väl leta fram rullen med hundbajspåsar också och ha en i fickan och känna på så jag riktigt kommer i ”walking mode” …

DU …
… tycker kanske att jag är lite väl barnslig och det stämmer absolut! Men – alla sätt är bra utom dom tråkiga! Och eftersom mitt livsmotto är att det är roligare att vara glad så vet jag att det gäller även när du motionerar. Kanske till och med speciellt mycket då!

GÖR …
… DU nåt roligt som får dig att längta till dom stunder när du rör på kroppen? Har du till och med fått det att bli en härligt fungerande Rutin?! Allt som får oss att ”få fart på fläsket”, som min dotter lite vanvördigt brukar säga, är bra för precis allt och alla.
Kanske kan ett knep vara att inte bara ha en Matsedel utan också en

MOTIONSSEDEL
Måndag: Lunchpromenad
Tisdag: Styrketräning och liten kvällspromenad
Onsdag: Kvällspromenad
Torsdag: Dansgympa och Crosstrainer
Fredag: Lång kvällspromenad
Lördag: Låååång skogspromenad med Maken & Matsäcken
Söndag: Stavgång och pratstund med bästa Väninnan

Hur skulle din motionssedel se ut?