trappa

   ”JAG HÅLLER  …

   … verkligen med dom som säger att det har blivit dyrt med frukt och grönsaker!” Så sa hon – den unga kvinnan – som stod före mig i kön på affären och plockade ner sina varor i kassen. En stor läsk, två chipspåsar och en 2-liters glassburk med chokladsmak. Själv hade jag köpt ett helt berg med frukt och grönsaker som jag skulle ha till en demonstration på Viktväktarna och det var när mina varor rullade ut på bandet bredvid hennes och kassörskan meddelade vad jag skulle betala som kommentaren föll. Vi hade betalat nästan exakt lika mycket!! Därav drog hon inga särskilda slutsatser utan tyckte att hon fick sina fördomar bekräftade – igen!

   VIKTEN …

   … av att ha som rutin att köpa mer frukt & grönsaker än läsk & glass kan inte nog understrykas. Det bästa med att ha rutiner är att då går det så att säga ”av sig självt”. Just därför är det viktigt att dina rutiner är BRA RUTINER, dvs såna som HJÄLPER DIG och inte stjälper dig.

Det finns många rutiner som är lite tvivelaktiga viktmässigt … som att ta lite till bara för att det är så gott eller att ta rulltrappan när den nu ändå finns där. Vill du vända dom så att det ger dig ett lättare liv är det tvärtommetoden som gäller.

Jag tar alltid EN portion – är det extra god mat kan jag laga och äta den i morgon igen.

Jag går i ALLA TRAPPOR jag hittar – världen bästa gratisgym utan större skaderisk.

När du gör detta  …

   … AV …

    … bara farten har du kommit långt på din väg mot att blir en verkligt RUTINERAD ViktVäktare.  Och visst är det sååå lätt att vissa produkter blir hemmastadda i varuvagnen och här finns många härliga Rutinpoäng att hämta. Vad vill du ha som stående ingredienser i din veckohandling? Gör en baslista och lär dig den utantill så att du kan göra det jag kallar ”zombie-handling” när det behövs, dvs att gå genom affären och få med sig det bästa och viktigaste utan att tänka. Du fattar ju hur tokigt det blir om din ”zombie” är programmerad på ostbågar, rostbröd och marmelad. Och har grönsaksallergi! Dags för en ”upgrade” så att du liksom jag kan säga att du håller vikten av …

   … GAMMAL VANA …

… och har full koll på dom viktiga RUTINERNA. Vi går igenom dom på veckans möte SO YOU’D BETTER BE THERE …